Játszani öröm! +36 20 324 3807

Kakerlakensuppe - Csótányleves

Gyártó:
Drei Magier Spiele Játékok
Cikkszám:
3432
Életkor:
7-12 év
Ajánljuk:
fiú és lány
Készlet:
Raktáron
Szállítás:
1-4 munkanap
4 390 Ft

Termékleírás

UTOLSÓ DARAB!

Játékosok száma: 2-6 fő
Játékidő: 10-20 perc
Alapanyag: papír
Doboz mérete: 11 x 3,5 x 11 cm

A játék tartalma: 112 db zöldségkártya, 16 db csótánykorty-kártya, 1 db játékleírás

Ki lesz az, aki a kezében tartott zöldségkártyáktól megszabadulva a leggyorsabban főz finom levest? Ehhez jó szakácsként gondolkodás nélkül tudnunk kell, mikor milyen zöldséget használtunk fel, de néha nem árt füllentenünk, No meg kóstolgatni a levest. És persze csótány semmiképp nem kerülhet a salátába! Aki szerette a Csótánysalátát, ezt imádni fogja, aki pedig nem, annak itt az ideje, hogy megismerje!

A játék lényege:

A játékosok igyekeznek a lehető leggyorsabban ízletes levest főzni a zöldségekből. Amikor rajtuk van a sor, kirakják a kártyájukat, és azonnal meg kell nevezniük a zöldséget gyorsan és helyesen - vagy pedig szürcsölni a megfelelő pillanatokban. Az első, akinek elfogynak a kártyák a kezéből, az nyer.

Előkészületek

Jól megkeverjük mind a 128 kártyát, és szétosztjuk egyenlően a játékosok között. A maradék lapokat (3 játékos esetén 2-t, 5 játékos esetén 3-at, 6 játékos esetén 2-t) félretesszük, ezek most nem játszanak. Minden játékos a tenyerébe veszi a lapjait, és lefelé fordított pakliként tartja azokat, vagyis nem nézi meg, és nem is láthatja, hogy milyen lapok vannak nála. Kezdődhet a játék!

A játék menete

A legfiatalabb játékos kezd. A kezében tartott pakli legfelső lapját felfordítva lerakja az asztalra, és villámgyorsan, hezitálás nélkül megnevezi az azon látható zöldséget: gomba, póréhagyma, pepperoni, répa.
A játék az óramutató járásának megfelelő irányban zajlik. Mindenki sorra kijátssza a legfelső kártyáját az első játékos lapja által létrehozott dobó-paklira, és megnevezi a lerakott zöldséget a következő szabályok betartásával:
1. Az igazság:
Általában mindenkinek kötelező igazat mondania, vagyis a kijátszott lapon látható zöldség nevét kell kimondania! De vigyázat! Sem annak a zöldségnek a nevét, amely a paklin éppen látható, vagyis a legfelsőt, sem azt, amit éppen az előző játékos nevezett meg, nem mondhatjuk ki! Ebben az esetben a játékosnak mindig valamelyik másik zöldséget kell mondania (de nem szürcsölhet – lásd2.: csótánykorty-kártya).
2. Csótánykorty-kártya:
Minden zöldségtípusra négy olyan kártya jut, amelyik a zöldségen kívül egy kortyolgató csótányasszonyt is mutat. Amelyik játékos eldob egy csótánykorty-kártyát, utánoznia kell a szürcsölés hangját (a zöldséget ilyenkor nem szabad megnevezni!). Innentől kezdve, amikor azt a zöldséget játssza ki valaki, amelyik ezen a lapon látható, szürcsölni kell! Mostantól ezt a zöldséget nevezhetjük nevén. De vigyázat! A játékos nem ismételheti meg a szürcsölést, ha az adott zöldség, vagy egy új csótánykorty-kártya kerül elő. Valahányszor valamelyik előző játékos szürcsölt, az aktuális játékosnak szürcsölés helyett a finom ételnek járó, elégedett „mmm hangot kell kiadnia magából. Azonban ez a hang sem ismételhető. Tehát a szürcsölést „mmm követi, a „mmm-t pedig ismét szürcsölés… Amikor kijátszunk egy csótánykorty-kártyát, akkor egy időre lezárja a dobó-paklit, így ez a korty-kártya látható marad. Ezt követően az újabb lapokat egy második pakliba kell rakosgatjuk, egész addig, amíg egy újabb csótánykorty-kártya nem kerül most ennek a paklinak a tetejére. Ekkor újra az első paklira kezdünk pakolni. Természetesen mindig csak a legutóbbi (tehát látható) csótánykorty-kártyán látható zöldségfajta kijátszásakor kell szürcsölnünk… Figyelem! Amikor paklit váltunk, a következő lap lerakásáig (tehát csak a soros játékos lépéséig) egyszerre két csótánykorty-kártya látható, ezért ennek a játékosnak szürcsölnie (vagy „mmm-znie) kell, bármelyik olyan zöldséget fedi fel, amelyik valamelyik csótányasszony fölött látható!

Hibák
Minden rossz szó, hibás hang, hebegés, ööö, ümm, minden 3 másodpercnél hosszabb gondolkodás hibának számít! Ha egy játékos hibázik, fel kell vennie az összes kijátszott kártyát a saját paklijába! Ezt követően ő kezdi az új kört.

A játék vége

Aki először megszabadul az összes kártyájától, befejezi és megnyeri a játékot!

Hasonló termékek