Panic lab
Termékleírás
UTOLSÓ DARAB!
Játékosok száma: 2-10 fő
Játékidő: 10-30 perc
Alapanyag: fém + műanyag + papír
Doboz mérete: 10,5 x 2 x 14,5 cm
A játék tartalma: 25 db illusztrált lapka, 4 db dobókocka, 30 db jelölő 1 db játékleírás
A játék lényege és célja
A Labor-dobókocka által jelzett lapkáról indulva minden játékos megpróbálja a lehető leggyorsabban megtalálni a Szín-, Forma- és Minta-dobókockák által meghatározott amőbát.
A játék előkészítése
Keverjétek meg a 25 lapkát, és rakjatok ki belőlük egy kört.
A játék menete
Véletlenszerűen válasszátok ki a kezdőjátékost. Ő dobjon mind a négy kockával. Ezután minden játékos egyszerre játszik.
A Szín-, Forma- és Minta-dobókockák határozzák meg, melyik amőbát kell megtalálni.
A Labor kocka mutatja, hogy honnan szökött meg az amőba, és melyik irányba menekült.
Ahhoz, hogy a játékosok megtalálják a Szín-, Forma- és Minta-dobókockák által meghatározott amőbát, el kell indulniuk a Labor kocka által meghatározott lapkától a kockán lévő nyíl irányába. Az első játékos, aki megérinti a megfelelő amőbát, kap egy jelölőt, amint a többi játékos ellenőrizte, hogy a megoldás valóban helyes.
Tévedés!
A játékosok néha nem értenek egyet, és különböző amőbákat érintenek meg. Ellenőrzés után azok a játékosok, akik tévedtek, beadnak egy korábban szerzett jelölőt. (Ha a tévedő játékosnak nincs jelölője, semmi sem történik.)
Szellőzők
Az amőbák elrejtőzhetnek, átbújva a szellőzőnyílásokon. Ha a játékosok az amőba útját követve szellőzőnyíláshoz érnek, akkor innentől a következő szellőzőnyílásig az összes lapkát át kell ugraniuk. Az amőba keresését ettől az új nyílástól folytatják, az eddigivel megegyező irányba haladva tovább. A harmadik szellőzőnyílás után megint ki kell hagyni minden lapkát, amíg a játékosok az első nyíláshoz vissza nem érnek – innen folytatják a keresést.
Mutációs szobák
Az amőbák megváltozhatnak, ha áthaladnak egy mutációs szobán.
- a Színmutációs szobán áthaladó amőbának a színe változik meg
- a Formamutációs szobán áthaladó amőba a formáját változtatja
- a Mintamutációs szobán áthaladó amőbának a mintája változik
Megjegyzés: az amőbák törékeny lények, és nem bírnak ki háromnál több mutációt! Ha egy amőba egy körben áthalad a negyedik mutációs szobán is, azonnal eltűnik. A kort az a játékos nyeri, aki először megérinti a negyedik mutációs szobát, amelyben az amőba eltűnt.
A játék vége
Amikor egy játékos elsőként találja meg a megfelelő amőbát vagy mutációs szobát, győzelmét úgy jelzi, hogy magához vesz egy jelölőt. Ezután dob mind a négy kockával, és új kör veszi kezdetét.
Amelyik játékos elsőként összegyűjt 5 ilyen jelölőt, az nyeri a játékot.
Játékváltozat
A játék, gyakorlásképp vagy fiatalabb gyerekkel, játszható mutációs szobák vagy akár szellőzőnyílások nélkül.