Milyen messze van a cél?
Termékleírás
UTOLSÓ DARAB!
Játékosok száma: 2-8 fő
Játékidő: 20 perc
Alapanyag: papír
Doboz mérete: 9 x 2,2 x 6 cm
Játékelemek
30 lépéskártya (egyik oldalán bakancsnyom, melyet a kültéri játékhoz használunk, a kártyák másik oldalán, szőnyegen lévő lábnyomok, ezeket a beltéri játék során használjuk.
30 célkártya (egyik oldalán színekkel/tárgyakkal, másik oldalukon betűkkel)
A játék célja
A játékban kapott lépéskártya alapján kell megtippelniük a játékosoknak, hogy a kapott lépésszámmal melyik, a környezetükben lévő, tárgyat tudják elérni. Fontos, hogy helyesen becsüljék meg a távolságot, mert csak így juthatnak jutalomhoz.
Előkészületek
A lépéskártyákat keverjük meg. Kétszer annyi kártyát vegyünk ki belőle, mint amennyi játékos játszik, és tegyük le a kártyákat kör alakzatban a megfelelő oldalával felfelé fordítva attól függően, hogy kültéren vagy beltéren kívánunk játszani éppen. A megmaradt lépéskártyákat tegyük félre, azokat nem fogjuk a játék során használni.
A célkártyák közül, amennyiben szobában játszunk a játékkal, csak azoknak a tárgyaknak a képeit válogassuk ki, amelyik megtalálható a szobában is. Ugyanannyi célkártyát tegyünk le képpel felfelé fordítva egymás mellé, mint amennyi lépéskártyát elhelyeztünk korábban kör alakban.
A kártyák hátoldalán lévő betűket is használhatjuk, attól függően, hogy milyen korosztályú gyerekekkel játszunk, de kombinálhatjuk is a kártyák elő- és hátlapját.
A játék menete
A legidősebb játékos lesz az első „lépegető. Tőle balra ülő játékostársa lesz az, aki megad számára egy általa választott lépésszámot.
Kiválaszt egy lépésszám kártyát, melyet átad a kezdőjátékosnak. Amennyiben olyan kártyát választ a játékos, amelyen 3-20-ig vagy 5-50-ig van megjelölés ?-el akkor a lépéskártyát kiválasztó játékos döntheti el, hogy ilyen lépésszámot ad a kezdő játékosnak a kártyán szereplő számok tartományából.
A „lépegető játékos a megkapott lépésszám alapján kiválasztja a lerakott célkártyák közül annak a tárgynak a képét, amelyet becslése szerint el tud érni a kapott lépésszámmal. A játékos választhat szín, tárgyat vagy betűkártyát. Szín- és betűkártya választása esetén a játékosnak meg kell neveznie azt a tárgyat, amely egyezik az általa választott színnel vagy az általa választott betűvel kezdődik, a szobában található, és a megadott lépésszámmal szerinte elérhető.
A cél megnevezése után a „lépegető játékos elindul a megnevezett tárgy felé.
Megjegyzés: az éppen soron lévő „lépegető játékos bárhonnan elkezdheti a lépéseit a cél irányába, nem kell feltétlenül a helyéről indulnia. Az esetleges vitás helyzetek elkerülése végett, érdemes még a játék kezdetén megjelölni egy közösen megbeszélt indulási pontot, ahonnan minden játékosnak indulnia kell.
A játékosnak egyenes irányban haladva kell a cél felé lépegetnie, a többi játékos figyelő tekintetének kereszttüzében, hogy a kapott lépésszámnak megfelelő mennyiségű lépéssel jusson el a célig.
Amennyiben sikeresen elérte a játékos a célként kiválasztott tárgyat a kapott lépésszámmal, jutalmul megkapja a célkártyát és lépéskártyát is.
Sikertelen próbálkozás esetén, a „lépegetőnek van egy második esélye, hogy elérje a célt. A második próbálkozás esetén is az előző start helyről kell indulnia. Amennyiben másodjára már sikerül a megadott lépésszámmal elérnie a célhoz, jutalmul csak a célkártyát kapja meg, a lépéskártyát vissza kell tennie a körbe.
Abban az esetben, ha a második próbálkozásra sem sikerül elérnie a célt, mindkét kártyát vissza kell tennie az eredeti helyére, ezáltal nem sikerül kártyát gyűjtenie.
Ezután az a játékos, aki az előző körben a lépéskártyát választotta veszi át a „lépegető szerepét, és a tőle balra ülő játéktársától kér lépéskártyát.
A játék vége
Amint minden játékos a játék során már kétszer betöltötte a „lépegető szerepét a játék véget ér. A legtöbb számú kártyával rendelkező játékos lesz a játék nyertese.
Játékvariáció – 2-8 vagy több játékos részére, 6 éves kortól
A játék menete és szabályai megegyeznek az alapjáték szabályában leírtaknak, azzal a különbséggel, hogy itt nem lépéskártyát adnak a játékosok egymásnak, hanem célkártyát. A kapott célkártya alapján kell a játékosoknak megtippelniük, hogy hány lépéssel fogják tudni elérni a kapott célt. Fontos, hogy tippelni, csak a körben kirakott lépéskártyákon látható számok alapján lehet.