Játszani öröm! +36 20 324 3807

SOLO

Gyártó:
Piatnik
Cikkszám:
16247
Életkor:
5-7 év
Ajánljuk:
fiú és lány
Készlet:
Raktáron
Szállítás:
1-4 munkanap
2 890 Ft

Termékleírás

Játékosok száma: 2-10 fő
Játékidő: 30 perc
Alapanyag: papír
Doboz mérete: 10 x 2 x 12,5 cm

A legnépszerűbb kártyajáték a világon!

Minden játékos kap nyolc kártyát. Az nyer, akinek először elfogynak a kártyái. De ez nem olyan egyszerű! A játékot rendkívül szórakoztatóvá teszik a különböző akciókártyák, melyek a sok nevetést és a folyamatosan izgalmas játékot biztosítják.

A cél

Elsőként lerakni minden lapot a kezünkből.

Előkészítés

Válasszunk egy osztót, aki megkeveri a lapokat és minden játékosnak 8 lapot oszt le. A megmaradt lapokból lefordítva egy húzó-paklit kell kialakítani. Az osztó fordítsa fel a pakli legfelső lapját és azt felfordítva tegye a pakli mellé. Ez a lap lesz a lerakó-pakli első lapja. Ha ez a lap akciókártya, akkor a kezdő játékosnak végre kell hajtania a lap szerinti akciót.

A játék menete

Az osztótól balra ülő játékos kezd, a játék további menete az óramutató járásával megegyező irányú.
Aki soron van, a következő lehetőségek közül választhat:

1. Lapot tesz a lerakó paklira
Egy megfelelő lapot tesz a lerakó-paklira: Egy lap akkor megfelelő, ha szín, vagy szám szerint, vagy akció szimbólum szerint egyező az asztal közepén felfordítva fekvő lappal. Egy mindig megfelelő lap lehet egy fekete akciókártya. A fekete akciókártya bármire letehető!
Például: Piros 9 fekszik az asztalon. Erre tetszés szerinti színű 9-es lapot, vagy bármilyen számot ábrázoló piros színű lapot, vagy egy piros akciókártyát, vagy egy fekete akciókártyát lehet rátenni. Ha a piros 9-re egy kék 9-es lap kerül, akkor a következő játékosnak vagy egy 9-est kell raknia, vagy tetszőleges kék kártyát, kék vagy fekete akciókártyát.

2. Közbedob
Ha egy játékosnál van egy ugyanolyan lap, mint a lerakó-pakli legfelső lapja – az utoljára dobott lap – akkor soron kívül azonnal bedobhatja azt. Ezután a közbedobó után következő játékos folytatja a játékot.
Figyelem! Az akciókártyáknál ügyelni kell az akció jelentésére. Ez azt jelenti, hogy a következő játékosnak végre kell hajtania az akciókártya szerinti akciót.

3. Húz
Ha a soron lévő játékos nem tud egy lapot letenni, akkor a lefelé fordított húzó-pakliból kell egy lapot húznia. Köre ezzel véget ér és a következő játékoson van a sor, hacsak valaki gyorsan közbe nem dob.

Akciókártyák

A soron következő játékos akkor játszhat ki akciókártyát, ha az akciókártya színe megegyezik a lerakó-pakli legfelső lapjának színével. A fekete akciókártyák joker kártyák, ezek minden lapra letehetőek.

Kimaradás
A „kimaradsz kártyák a játék négy színében (piros, zöld, kék, sárga) vannak. A soron lévő játékos kijátszhat egy „kimaradsz kártyát, ha a színe megegyezik a lerakó-pakli legfelső lapjának a színével, vagy ha „kimaradsz lap az utoljára letett lap. A soron követező játékos nem tehet lapot a lerakó-paklira és nem is húzhat. Egyszerűen kimarad és a játékot az őt követő játékos folytatja.

Irányváltás
Az „irányváltás kártyák a játék négy színében (piros, zöld, kék és sárga) vannak. A soron lévő játékos kijátszhat egy „irányváltás kártyát, ha a színe megegyezik a lerakó-pakli legfelső lapjának színével, vagy ha „irányváltás lap az utoljára letett lap. Ilyen lap lerakásával azonnal megváltozik a játék iránya. Tehát, ha a játék addig az óramutató járásával megegyező irányban haladt, akkor „irányváltás lap lerakása után ellentétesen fog haladni. A játékot a lapot lerakó játékos jobb oldali szomszédja folytatja.

Húzz 2 lapot
A „húzz 2 lapot kártyák a játék négy színében (piros, zöld, kés és sárga) vannak. A soron lévő játékos kijátszhat egy „húzz 2 lapot, ha a színe megegyezik a lerakó-pakli legfelső lapjának színével, vagy ha „húzz 2 lapot lap az utoljára letett lap. A következő játékos vagy húz két lapot, vagy ha van nála „húzz 2 lapot kártya, akkor leteszi azt és ebben az esetben a következő játékosnak kell 4 kártyát felvennie. Miután egy játékos 2, vagy több lapot is felvett, lépését az alapszabályok szerint lap lerakással, egy húzással folytatja.

Cseréljünk! Kártyacsere egy másik játékossal
A „cseréljünk kártyák a játék négy színében (piros, zöld, kék, sárga) vannak. A soron lévő játékos kijátszhat egy „cseréljünk kártyát, ha a színe megegyezik a lerakó-pakli legfelső lapjának színével, vagy ha „cseréljünk lap az utoljára letett lap. Aki ilyen lapot tesz le, az kicserélheti a kezében tartott lapjait egy általa választott játékos lapjaival.

Színválasztás
A játékos, aki nem tud megfelelő lapot letenni, vagy egy másik színt akar választani, bármikor kijátszhat „színváltás kártyát. Ez egy „joker lap, tehát bármelyik lapra letehető. Színválasztás lap lerakása után a játékos szóban megjelöli azt a színt, amit szeretne.
Például: András kijátszik egy „színválasztás lapot , majd azt mondja, hogy Pirosat kérek. A soron következő játékos vagy lerak egy a kérésnek megfelelő színt, vagy fekete akciókártyát tesz le, vagy húznia kell egy lapot.

Húzz fel 4 lapot + színválasztás
Ez a lap is egy „joker lap, tehát bármelyik lapra letehető. A lapnak két jelentése van. Az egyik az, hogy a lapot kijátszó játékos színt választhat. A másik az, hogy a következő játékosnak 4 lapot kell húznia. Ha a soron következő játékosnak is van ilyen lapja és leteszi, akkor az őt követő játékosnak 8 lapot kell felhúznia.
Miután egy játékos 4 vagy több lapot is felvett, lépését az alapszabályok szerint lap lerakással, vagy húzással folytatja.

Körkörös kártyacsere
Ez a lap is egy „joker lap, tehát bármelyik lapra letehető. Ilyen lap lerakása után az összes játékos, a játék irányának megfelelően továbbadja minden kártyáját a következő játékosnak. Ezt követően a játék egy tetszőleges lap lerakásával folytatódik.

A játék vége
Az utolsó előtti lap lerakása előtt a soron lévő játékosnak be kell mondania, hogy: SOLO, ezzel figyelmezteti a játékostársait, hogy már csak egyetlen lapja maradt.
Ha ezt elfelejti, akkor büntetésként 2 lapot kell húznia.
Az a játékos nyer, aki legelőször rakja le az utolsó lapját. Ezzel a forduló véget ér. Ha az utolsó kártya egy akciókártya, akkor a játékosok már nem hajtják végre a laphoz tartozó akciót.
A többi játékosnak, akiknek a kezében még maradtak kártyák, meg kell számolniuk a kártyák pontértékét.
A pontok összeadása után minden játékosnak negatív pontszámként kerülnek felírásra a pontjai.
A játék akkor fejeződik be, ha egy játékos mínusz pontjai elérik a -500-at.
A játékot az a játékos nyeri, akinek a legkevesebb mínusz pontja van.

Értékelés

Számkártyák 1-9-ig: 1-9 pont
Irányváltás: 10 pont
Kimaradás: 20 pont
Húzz 2: 30 pont
Cseréljünk: 30 pont
Kártyacsere körkörösen: 40 pont
Színváltás: 40 pont
Húzz négyet + színváltás: 50 pont

Játék tartalma: 112 db kártya, 1 db játékleírás

Hasonló termékek