Játszani öröm! +36 20 324 3807

BANG! - A vadnyugat játéka

Gyártó:
DV Giochi
Cikkszám:
3430
Életkor:
7-12 év
Ajánljuk:
fiú és lány
Készlet:
Raktáron
Szállítás:
1-4 munkanap
5 690 Ft

Termékleírás

Játékosok száma: 4-7 fő
Játékidő: 20-40 perc
Alapanyag: papír
Doboz mérete: 11 x 4 x 20,5 cm

A játék tartalma: 110 db kártya, 30 db töltény, 7 db játékostábla, 1 db játékszabály

A BANG! igazi western-játék, amelyben egy csapat ravasz bandita és egy elszánt seriff küzd egymással. A seriffet inkognitóban dolgozó seriff-helyettesek segítik, de feltűnik a színen egy renegát is, aki saját céljai eléréséhez ki akarja használni a harcoló feleket!
A BANG! kártyajátékban minden játékos egy-egy vadnyugati személy szerepét öltheti magára.

A játék célja

Minden játékost más-más cél vezérel.
Seriff: leszámolni a banditákkal és a renegáttal a törvény nevében
Banditák: le akarják lőni a seriffet, de jutalom fejében nem restek egymásra sem kezet emelni
Seriff-helyettesek: a seriffet és a törvényt segítik és védik, akár életük árán is
Renegát: a seriff helyére pályázó szerencsevadász, célja a játékban utolsóként életben maradni.

Készülj fel!

(Az első játék előtt óvatosan távolítsuk el a tölténykártyákat a kartonkeretből!)
A játékosok maguk elé vesznek egy-egy játékostáblát (erre kerül a szerepkártya, a karakterkártya, a fegyverek és a töltények).
Vegyünk elő a játékosok számának megfelelő számú szerepkártyát, a következő elosztásban:
4 játékos esetén: 1 seriff, 1 renegát, 2 bandita
5 játékos esetén: 1 seriff, 1 renegát, 2 bandita, 1 seriff-helyettes
6 játékos esetén: 1 seriff, 1 renegát, 2 bandita, 1 seriff-helyettes
7 játékos esetén: 1 seriff, 1 renegát, 2 bandita, 1 seriff-helyettes
Keverjük meg a szerepkártyákat és osszuk képpel lefelé fordítva egyet-egyet mindegyik játékosnak!
A seriff fedje fel kilétét, és fordítsa a lapját képpel felfelé! A többi játékos nézze meg a saját szerepét, de tartsa titokban!
Keverjük meg a karakterkártyákat, és osszunk egyet-egyet mindegyik játékosnak, képpel felfelé! A játékosok ekkor bemondják a karakterük nevét, és felolvassák a képességeiket. Mindegyik játékos a karakterkártyán feltüntetett számú töltényt kap, kivéve a seriffet, aki egyel többet; ha a karakterkártya szerint három járna neki, összesen négy illeti meg; ha négy járna öttel játszik. Tegyük vissza a maradék szerepkártyákat, játékostáblákat, töltényeket és karakterkártyákat a dobozba!
Keverjük meg a játékkártyákat, és osszunk minden egyes játékosnak annyit, ahány tölténye van! Helyezzük a maradék játékkártyákat lefelé fordítva az asztal közepére; a játék során ebből a pakliból fogunk húzni. Hagyjunk helyet a dobó-pakli számára!
Megjegyzés: az első néhány játék alkalmával célszerű lehet egyszerűsített változatot játszani úgy, hogy a játék kezdete előtt eltávolítjuk a pakliból az összes könyvszimbólummal megjelölt lapot.

Karakterek
Mindegyik western-hősnek van valamilyen különleges képessége, amely egyedivé teszi. A karakterkártya jobb szélén lévő kis sárga töltények száma jelzi, hány életponttal kezdi valaki a játékot, vagyis hányszor kell eltalálni ahhoz, hogy kiessen a játékból. Továbbá a játékosnál lévő töltények száma mutatja meg, hogy hány lap maradhat a kezében a köre végén (a kézben tartott kártyákra vonatkozó megengedett lapszám).

A játék menete

A seriff kezdi a játékot. A játékosok az óramutató járásával megegyező sorrendben következnek egymás után. A soron következő játékos köre a következő három fázisból áll, ebben a sorrendben:

1. Húz két lapot;
2. Kijátszik kézből tetszőleges számú lapot;
3. Eldob annyi lapot, hogy legfeljebb a megengedett lapszámnak megfelelő számú kártyája maradjon (nem lehet több lap a kezében, mint ahány tölténye van).

1. Húzás
A játékos felhúzza a húzó-pakli legfelső két lapját. Ha a kártyák elfogynak, készítsünk új paklit úgy, hogy az eldobott lapokat újrakeverjük!

2. Lapok kijátszása
A soron lévő játékos kijátszhat lapokat a kezéből (kivétel: Ne talált!, illetve Sör lapok, lásd lentebb!). A játékos tetszőleges számú lapot játszhat ki – de dönthet úgy is, hogy egy lapot sem játszik ki. A lapok kijátszásakor három feltételnek kell eleget tenni:
- egy körben csak egyetlen BANG! lapot játszhat ki (de más szimbólummal ellátott lapból - pl. Gatlig – bármennyit)
- egy adott kártyából csak egyet tehet maga elé (két lap azonos, ha a nevük megegyezik)
- egyszerre csak egy fegyvert tehet le maga elé (ha új fegyverre akarunk váltani, el kell dobnunk a régit)
A kártyalapoknak alapvetően két csoportja van: barna szegélyűek (amit kijátszunk, és rögtön utána eldobunk) és kék szegélyűek (fegyverek és egyéb kellékek).
A barna szegélyű kártyalapokat kijátszáskor a dobott lapok közé tesszük, és végrehajtjuk a kártyalapon szövegesen vagy szimbólumokkal jelzett hatását (lásd a „Kártyák részben).
A kék szegélyű kártyalapokat a játékosok maguk elé teszik (kivétel: Börtön). A játékosok előtt található lapok hatása mindaddig érvényes, ameddig játékban vannak, azaz amíg a játékos el nem dobja önszántából, vagy ellenfele által kijátszott kártya hatására (pl. egy Cat Balou lap kijátszásával), vagy egy különleges esemény hatására meg nem szűnik (pl. Dinamit). A játékosok előtt tetszőleges számú lap lehet, azzal a megszorítással, hogy nem lehet közöttük két azonos nevű lap.

3. Lapok eldobása
Amint a soron lévő játékos nem akar vagy nem tud több lapot kijátszani, a játékosnak el kell dobnia annyi lapot, hogy a kezében legfeljebb annyi kártya maradjon, ahány tölténye van. Ne feledjük, a kézben tartott kártyákra vonatkozó megengedett lapszám mindig a töltények (életpontok) aktuális számával egyenlő! Amikor a soron lévő játékos befejezte a körét, a tőle balra ülő játékos következik.

Játékosok közti távolság
Két játékos közti távolság annyi, ahány hellyel odébb ül az egyik játékos a másikhoz viszonyítva. A két irány közül az számít, amerre ez a távolság kisebb, függetlenül attól, hogy az óramutató járásával megegyező vagy ellenkező irányban számítjuk-e. A játékosok közti távolság nagyon fontos a játék során, mivel ezt az összes célkereszttel megjelölt kártyánál figyelembe kell venni. Alapesetben csak azok a célpontok elérhetők egy játékos számára, melyek 1 távolságra vannak, vagyis a közvetlen szomszédok. Nem számít bele a távolságba olyan játékos, aki kiesett. Az egyes játékosok közelebb kerülhetnek egymáshoz, ha kiesik valaki.

Kiesés
Ha egy játékos az utolsó életpontját is elveszíti, kiesik, és befejezi a játékot, hacsak rögtön ki nem tud játszani egy Sör lapot. Ha valaki a játékból kiesik, meg kell mutatnia a szerepkártyáját, és el kell dobnia a kezében és az előtte játékban lévő összes lapot!

Jutalmak és büntetések
- Ha a seriff lelő egy seriff-helyettest és az kiesik, a seriffnek el kell dobnia a kezében és az előtte játékban lévő összes lapot!
- Ha egy játékos lelő egy banditát, és az kiesik (még akkor is, ha az, aki lelőtte, maga is bandita!), húzhat a pakliból három jutalomkártyát!

A játék vége

A játék véget ér, ha az alábbi feltételek bármelyike teljesül:
- A seriff meghal: ekkor, ha a renegát az egyetlen túlélő, ő nyert. Ellenkező esetben a banditák nyertek.
- Az összes bandita és a renegát is meghal: a seriff és a seriff-helyettesek nyertek.

Folytonos játék
Ha egymás után többször játszunk, a befejezett játék végén „életben maradt játékosok, ha kívánják, dönthetnek a karakterük megtartása mellett (a kezükben és az előttük játékban lévő lapjaikat azonban ekkor is el kell dobniuk!); a kiesett játékosok új karaktert húznak. Ha mindegyik játékosnak lehetőséget akarunk biztosítani arra, hogy seriff lehessen, a játék kezdete előtt dönthetünk úgy, hogy játékról játékra más-más kapja a seriff szerepét, miközben a többi szerepet továbbra is véletlenszerűen osztjuk ki.

Hasonló termékek